B U R M I S T R Z S U L Ę C I N A
o g ł a s z a
p i ą t y przetarg ustny ograniczony
w dniu 15 grudnia 2014 r. o godz. 1030 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Sulęcinie ul. Lipowa 18,
na sprzedaż prawa własności nieruchomości.
Nr przetargu |
Położenie |
Nr działki |
Pow. działki (ha) |
Opis nieruchomości
|
Cena wywoławcza (brutto) |
Wadium zł |
Uzasadnienie formy wyboru przetargu ograniczonego |
5/2013/V |
Sulęcin obręb 46 |
17 |
10.2962 |
Odbyte przetargi :pierwszy 25.11.2013 r., drugi 17. 03.2014 r., trzeci 14.07.2014 r., czwarty 29.09.2014 r. Dla nieruchomości opracowany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Sulęcin zatwierdzony uchwałą Nr XX/130/08 Rady Miejskiej w Sulęcinie z dnia 29 maja 2008 r. sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Sulęcin- teren położony w rejonie ulicy Lipowej i w obrębie Żubrów, w którym obszar ten oznaczony jest symbolem P,U – tereny o funkcji produkcyjno- technicznej i usługowej. Otoczenie stanowi zabudowa o charakterze przemysłowym i usługowym oraz grunty rolne i leśne. Nieruchomość nie posiada uzbrojenia. Na działce znajdują się trzy stanowiska archeologiczne oznaczone na planie miejscowym nr 8,9,11. Na stanowiskach wykonane zostały badania archeologiczne. Z prac tych w 2009 r. wykonano sprawozdanie, z którym można się zapoznać w tut. Urzędzie. Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2006 r. w sprawie Kostrzyńsko- Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej teren działki zakwalifikowany został jako podstrefa Kostrzyńsko- Słubickiej Specjalnej Stefy Ekonomicznej. Cena nie uwzględnia kosztów wznowienia granic nieruchomości. Granice zgodne są z dokumentacją w ODGiK w Starostwie Powiatowym. Wznowienie granic możliwe będzie na koszt nabywcy. Nieruchomość obciążona jest umowami dzierżaw na uprawy polowe. Nieruchomość posiada urządzoną w Sądzie Rejonowym w Międzyrzeczu Wydziale Ksiąg Wieczystych w Sulęcinie księgę wieczystą nr GW1U/00012468/2.
|
2.342.202,-
|
240.000,- |
Nieruchomość położona jest w Podstrefie Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i nabywcą tej nieruchomości poza zarządzającym strefą, Skarbem Państwa albo jednostką samorządu terytorialnego, związkiem komunalnym może być tylko przędsiębiorca zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 października 1994 r o specjalnych strefach ekonomicznych ( Dz. U z 2007 r.,Nr 42,poz.274 ze zm ), dlatego też uczestnictwo w przetargu ograniczone jest do przedsiębiorców wpisanych do rejestru przedsiębiorców w KRS lub do Centralnej Ewidencji Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG). |
W cenę wywoławczą wliczony jest 23 % podatek VAT zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z 11 marca 2004 r. (Dz. U. z 2011 r.,Nr 177, poz.1054 ze zm.). Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U z 2014 r., poz. 518 ze zm ) minął 10.09.2013 r.
Przystępujący do przetargu przedsiębiorcy zobowiązani są do wpłacenia wadium w wysokości 240.000-, zł na konto Gminy Sulęcin - Bank PEKAO S.A. O/Sulęcin nr 79124036241111000030633166 w terminie do 11 grudnia 2014 r. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy Sulęcin. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odwołania lub zamknięcia przetargu.
Warunki dopuszczenia do uczestnictwa w przetargu :
- przystępujący przedsiębiorcy do przetargu zobowiązani są do pisemnego zgłoszenia uczestnictwa w przetargu z podaniem pełnej nazwy przedsiębiorcy wraz
z adresem i NIP –em przedsiębiorcy lub numerem pod którym przedsiębiorca wpisany jest do KRS oraz potwierdzeniem wpłaty wadium, w sekretariacie
Urzędu Miejskiego w Sulęcinie / pokój nr 36 / w terminie do 11 grudnia 2014 r.
- uczestnicy przetargu zobowiązani są posiadać dokument tożsamości ( dowód osobisty lub paszport ) a osoba reprezentująca w przetargu osobę prawną
stosowne pełnomocnictwo.
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych. Wylicytowana cena sprzedaży pomniejszona o wpłacone wadium podlega zapłacie przed zawarciem aktu notarialnego przenoszącego własność nieruchomości.
Z przedsiębiorcą, który wygra przetarg zawarta będzie warunkowa umowa sprzedaży. Zawarcie umowy przeniesienia własności uzależnione będzie od spełnienia przez Nabywcę łącznie następujących warunków :
- przedłożenia oświadczenia zarządzającego strefą o nieskorzystaniu z prawa pierwokupu tej nieruchomości stosownie do przepisów ustawy z dnia 20 października
1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz.U z 2007r.,Nr 42, poz.274 ze zm ),
- uzyskania zgody przez przedsiębiorcę na działalność w strefie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych
( Dz. U z 2007 r.,Nr 42, poz.274 ze zm ).
Osoba ustalona jako Nabywca nieruchomości w terminie do 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu zawiadomiona zostanie pisemnie o miejscu i terminie zawarcia warunkowej umowy sprzedaży. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. Koszty notarialne i sądowe ponosi Nabywca. Jeżeli osoba ustalona Nabywcą nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu, Burmistrz może odstąpić od zawarcia umowy notarialnej, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Przetarg zostanie przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. Nr 207, poz. 2108 ze zmianami).
Zastrzega się prawo odwołania przetargu lub jego unieważnienia w przypadku zaistnienia uzasadnionych powodów.
Wszelkich dodatkowych informacji udziela Wydział Inwestycji, Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Sulęcinie ul. Lipowa 18, pokój nr 6, telefon 95 755 36 01 wew. 136. Ogłoszenie dostępne na stronie internetowej urzędu www.sulecin.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.sulecin.pl