ZARZĄDZENIE NR 11/18
WÓJTA GMINY NOWA RUDA
z dnia 15 stycznia 2018 roku
w sprawie sprzedaży w drodze I ustnego przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność Gminy Nowa Ruda.
Na podstawie art.30 ust.2 pkt.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017r. , poz.1875 z póź. zm.), art.13 ust.1, art.25 ust.1, art.37 ust.1, art.38, art. 40 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2016 r. poz. 2147 z póź. zm., oraz §6 Uchwały Nr 252/XXXIII/13 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 29 stycznia 2013roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nowa Ruda z (póź.zm.) Wójt Gminy Nowa Ruda z a r z ą d z a , co następuje :
§ 1. Ustala się warunki sprzedaży lokalu mieszkalnego, położonego w budynku mieszkalnym, w Ludwikowicach Kł., ul. Główna nr 109 w granicach działki nr 304 o pow. 689m2, Kw nr SW2K/000026819/9, stanowiącego własność Gminy Nowa Ruda, w drodze I przetargu ustnego nieograniczonego, stanowiące załącznik do zarządzenia.
§ 2. Ogłoszenie o przetargu wywiesza się na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowa Ruda, ul. Niepodległości nr 1.
§ 3. Informację o ogłoszeniu przetargu podaje się do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nowa Ruda, prasie lokalnej oraz na tablicy ogłoszeń Sołectwa Ludwikowice Kł.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Referatu Gospodarowania Mieniem Komunalnym.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Wójt
mgr Adrianna Mierzejewska
Załącznik do Zarządzenia Wójta
Gminy Nowa Ruda Nr 11/18
z dnia 15 stycznia 2018r.
Wójt Gminy Nowa Ruda ogłasza
I przetarg ustny nieograniczony
na sprzedaż niżej wymienionej nieruchomości
Położenie nieruchomości: Ludwikowice Kł., ul. Główna nr 109
Numer działki: 304
Powierzchnia ogólna nieruchomości: 689 m2
Numer księgi wieczystej, obciążenia: SW2K/00026819/8- bez obciążeń
Opis, przeznaczenie i sposób zagospodarowania nieruchomości: lokal mieszkalny nr 2, położony na I piętrze w budynku mieszkalnym, w zabudowie wolnostojącej, dwukondygnacyjnym o 3 lokalach mieszkalnych i 1 lokalu użytkowym, częściowo podpiwniczony. Lokal składa się z: 2 pokoi, kuchni, łazienki z wc i przedpokoju o łącznej pow. użytkowej 64,53m2. Do pomieszczeń przynależnych zaliczono pomieszczenie gospodarcze w budynku mieszkalnym usytuowane na I piętrze o powierzchni 12,93m2 i komórkę gospodarczą o powierzchni 6,25m2, położoną w budynku gospodarczym na posesji. Udział lokalu w nieruchomości wspólnej wynosi 288/1000cz. Zgodnie
z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego dla części wsi Ludwikowice Kł. Gminy Nowa Ruda działka nr 304 o powierzchni 689m2 przeznaczona jest na cele zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z towarzyszącymi usługami, w ewidencji gruntów i budynków sklasyfikowana jako tereny mieszkaniowe B. Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwało pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2016r. poz. 2147 z późń. zm.) upłynął w dniu 07.12.2017r.
Zobowiązania, których przedmiotem jest nieruchomość: brak
Cena wywoławcza nieruchomości: 75 900,00zł
Wysokość wadium: 15 180,00 zł
Sprzedaż nieruchomości zwolniona jest od podatku VAT.
Przetarg odbędzie się w dniu 23 lutego 2018. roku o godzinie 12.00 w siedzibie Urzędu Gminy Nowa Ruda, ul. Niepodległości 1, pokój nr 14. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest również wpłata wadium w podanej wysokości do dnia 16 lutego 2018 roku w kasie Urzędu Gminy Nowa Ruda do godziny 14-tej lub na rachunek Gminy Nowa Ruda: Gospodarczy Bank Spółdzielczy z/s w Nowej Rudzie Nr 73 9536 0001 3001 0006 7351 0001.
Wadium może być wnoszone w pieniądzu, obligacjach Skarbu Państwa lub papierach wartościowych dopuszczonych do obrotu publicznego. W przypadku dokonywania wpłaty wadium w formie bezgotówkowej, datą dokonania wpłaty jest dzień uznania rachunku Gminy Nowa Ruda. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia, odpowiednio: 1) odwołania przetargu, 2) zamknięcia przetargu, 3) unieważnienia przetargu, 4) zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który wygrał przetarg, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu, przez uczestnika, który wygrał przetarg, podlega zwrotowi niezwłocznie po wpłaceniu kwoty równej cenie nabycia nieruchomości.
Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dowód tożsamości. W przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba prawna, osoba upoważniona do reprezentowania uczestnika powinna przedłożyć do wglądu aktualny, wystawiony nie później niż 6 m-cy przed dniem złożenia oświadczenia wypis z Krajowego Rejestru Sądowego. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa.
O terminie zawarcia umowy notarialnej nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Koszty umowy notarialnej ponosi nabywca. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Nabywca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia w protokole z przetargu, że:
1) wiadomym jest mu fakt, iż sprzedaż przedmiotowej nieruchomości następuje na podstawie danych uwidocznionych w katastrze nieruchomości,
2) zapoznał się z przedmiotem przetargu i przyjmuje go bez zastrzeżeń,
3) wiadomym jest mu fakt, że okazanie granic nabywanej nieruchomości przez uprawnionego geodetę może nastąpić na wyłączne życzenie i koszt nabywcy,
4) nie będzie występować z żadnym roszczeniem wobec Gminy Nowa Ruda z tytułu ewentualnej różnicy w powierzchni sprzedawanej nieruchomości
5) nie wnosi jakichkolwiek zastrzeżeń co do wyglądu i stanu zagospodarowania przedmiotowej nieruchomości.
W/w oświadczenie nabywcy złożone zostanie również w umowie kupna-sprzedaży sporządzonej w formie aktu notarialnego.
Szczegółowych informacji dotyczących przetargu udziela Referat Gospodarowania Mieniem Komunalnym Urzędu Gminy Nowa Ruda, p. nr 2, tel. 74 872 0915 w godzinach pracy Urzędu.
W referacie są do wglądu mapy ewidencyjne sprzedawanych nieruchomości.
Wójt Gminy Nowa Ruda może odwołać ogłoszony przetarg jedynie z ważnych powodów, informując o tym niezwłocznie w formie właściwej dla ogłoszenia o przetargu i podając przyczynę odwołania przetargu.
Ogłoszenie o przetargu dostępne jest na stronie internetowej www.bip.gmina.nowaruda.pl / zakładka Gospodarka, punkt Przetargi-Mienie Komunalne.
Wójt
mgr Adrianna Mierzejewska