• Wydanie nr 18/04/2024 z dnia 18 kwietnia 2024 roku, ISSN 2392-215X
  • Typ ogłoszenia: nieruchomosci
  • Lokalizacja: Dobre Miasto, Woj. Warmińsko-Mazurskie
Wydanie nr 05/07/2017 z dnia 05 lipca 2017 roku, ISSN 2392-215X

Szczegóły

O G Ł O S Z E N I E

 

Na podstawie art.13 ust.1, art. 37 ust.1 i 4 , art. 38, art. 40 ust. 1 pkt 1, ust. 3,  ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami  (tekst jednolity  Dz. U. z 2016 r., poz. 2147  z poźn. zm.), § 6, § 10, § 12, §13 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004  r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości  (tekst jednolity z 2014r.Dz. U., poz. 1490)  oraz  uchwały nr XXXIII/258/98 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 27.02.1998 r. w sprawie zasad tworzenia oraz gospodarowania zasobem nieruchomości stanowiących własność Gminy  Dobre Miasto ( z późniejszymi  zmianami)  

 ogłaszam pierwszy przetarg ustny nieograniczony na najem garażu nr 8 typu ”blaszak” wraz z gruntem pod tym garażem, stanowiący własność Gminy Dobre Miasto.

Nieruchomość gruntowa przeznaczona została do oddania w  najem  na czas nieoznaczony na podstawie wykazu nieruchomości nr GN.6810.2.23.2017.JŁ  z dnia 05.06.2017r.

 

Zgodnie  z  Zarządzeniem Nr 0151-242/RG/2008 Burmistrza Dobrego Miasta z dnia 11 grudnia 2008 roku z  późniejszymi zmianami  w sprawie: „ustalenia minimalnych  stawek czynszu za  dzierżawę gruntów  stanowiących mienie  komunalne Gminy Dobre Miasto”   miesięczna  minimalna  stawa  czynszu (netto) za dzierżawę 1 m2 gruntu na terenie miasta Dobre Miasto, pod garażami wynosi 1,50  zł.

 

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 0050.61.RG.2011 Burmistrza Dobrego Miasta z dnia 12 kwietnia 2011roku w sprawie: „ustalenia stawek czynszu za najem garaży, stanowiących własność Gminy Dobre Miasto, położonych na terenie miasta Dobre Miasto” minimalna miesięczna stawka czynszu (netto) za najem garaży murowanych i „blaszaków” położonych na terenie miasta Dobre Miasto wynosi 3,00 zł za 1 m2 powierzchni użytkowej garażu.

Najemca  garażu typu „blaszak” obowiązany jest do utrzymania w należytym stanie technicznym garażu polegającym na bieżącej konserwacji tj.

- dokonać malowania garażu farbą ochronną,

- na bieżąco usuwać wszelkie usterki wynikłe podczas eksploatacji garażu

oraz do zawarcia umowy na wywóz nieczystości stałych.

Parcela nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi i nie jest przedmiotem zobowiązań wobec osób trzecich.

Oznaczenie nieruchomości  

według księgi wieczystej 

oraz katastru  

nieruchomości

 

 

Cena   wywoławcza netto  czynszu w stosunku  miesięcznym  w złotych

 

 

Wadium w złotych

 

 

 

Postąpienie

w złotych nie mniej niż 

 

 

Dobre Miasto

Obręb nr 1

działka nr 16/1

ul. Zwycięstwa

Przedmiotem najmu jest garaż typu „blaszak”  oznaczony numerem 8  o pow. 18,00 m2 oraz grunt  pod tym garażem o pow. 18,00m2

 

Garaż nie posiada instalacji elektrycznej.

 KW Nr OL1O/00052209/7

Opis użytku według ewidencji gruntów - Bi.

 

Na ww. teren brak jest opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

 

81,00  zł netto za grunt łącznie z garażem     w tym:

garaż 54,00 zł - 66,67%,

grunt 27,00 zł – 33,33%

 

Do czynszu  uzyskanego w drodze przetargu  doliczony będzie należny podatek od towarów i usług na podstawie art. 41 ust.1 w związku z art.146 „a” ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( tekst jednolity z 2017 r.  Dz. U., poz. 710 z późn. zm.)

 

Czynsz płatny do dnia 10-go każdego miesiąca licząc od dnia podpisania umowy dzierżawy.

 

  100,00 zł

 

(słownie:  sto złotych 00/100)

 

 

10,00 zł

 

(słownie: dziesięć złotych 00/100 ) 

Z tytułu najmu garażu wraz z gruntem  najemca zobowiązany jest do ponoszenia opłat publicznoprawnych  (podatku od nieruchomości).

Zmiana stawki czynszu może nastąpić na podstawie Zarządzenia Burmistrza Dobrego Miasta.

Zastrzega się prawo wypowiedzenia umowy z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia przypadającego na koniec miesiąca.

 

P R Z E T A R G   odbędzie   się w dniu   27 lipca  2017   roku w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście przy  ulicy Warszawskiej 14 – sala narad : o godz. 12.00.,

                Czynności związane z przeprowadzeniem przetargu wykona komisja przetargowa wyznaczona przez Burmistrza Dobrego Miasta Zarządzeniem GN.0050.169.2016.CR z dnia  28 października 2016r. zgodnie z regulaminem stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia.

Uczestnik przetargu może, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego, zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Burmistrza Dobrego Miasta.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne, jeżeli wpłacą wadium w pieniądzu,  na konto Gmina DOBRE  MIASTO WBS Oddział w Dobrym Mieście Nr  60 8857 1041 3001 0000 2163 0005 w terminie do dnia
20 lipca 2017 roku  włącznie
.

Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet czynszu najmu. Pozostałym osobom wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu  przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni  od dnia odpowiednio odwołania, zamknięcia, unieważnienia, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.

Wadium ulega  przepadkowi  w razie uchylenia się uczestnika, który  przetarg  wygrał od zawarcia umowy  najmu.

Uczestnicy przetargu winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:

-         w przypadku osób fizycznych – dowód tożsamości, a w przypadku reprezentowania innej osoby, również pełnomocnictwo notarialne,

-         w przypadku wspólników spółki cywilnej – aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, dowody tożsamości wspólników spółki, stosowne pełnomocnictwa,

-         w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.

 

Przewodniczący komisji przetargowej sporządza protokół z przeprowadzonego przetargu w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują  przewodniczący  i członkowie komisji oraz osoba wyłoniona w przetargu jako  najemca. Protokół przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę zawarcia umowy najmu.

Informacja o wyniku przetargu, zostanie podana do publicznej wiadomości, poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście przy ul. Warszawskiej 14, na okres 7 dni. 

Ustala się termin zawarcia umowy najmu najpóźniej w ciągu 14 dni od daty podania do publicznej wiadomości informacji o wyniku przetargu. W uzasadnionych przypadkach, termin zawarcia umowy najmu może ulec przedłużeniu.

Ogłoszony przetarg może być odwołany jedynie z ważnych powodów. Informację o odwołaniu przetargu podaje się do publicznej wiadomości z podaniem przyczyny odwołania przetargu.

 

Informacje o przedmiocie najmu  i warunkach przetargu uzyskać można w Wieloosobowym Stanowisku ds. Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa tutejszego Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście, pokój nr 6  -  telefon  89  61-61-924 .

 

 

Z up. Burmistrza

           /-/

     Beata Harań

Zastępca Burmistrza

 

Załącznik  do  ogłoszenia o przetargu

Nr GN. 6810.2.23.2017.JŁ  z dnia  04.07.2017r.

 

REGULAMIN

Niniejszy regulamin określa warunki i zasady przetargu organizowanego w dniu
27 lipca 2017 roku na najem garażu nr 8 typu „blaszak” oraz  gruntu pod tym garażem o pow. 18,00  m2 – wydzielonego  z działki oznaczonej numerem 16/1 położonej przy ul. Zwycięstwa obrębu nr 1 miasta Dobre Miasto.

Ogłoszenie o przetargu znak: GN.6810.2.23.2017.JŁ z dnia  04.07.2015r.   podaje się  do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście przy ulicy Warszawskiej 14, zamieszczenie na stronie:

-  Biuletynu  Informacji Publicznej http://bip.dobremiasto.com.pl/,

-  na stronie internetowej:  http://www.dobremiasto.com.pl/ ,

- w mediach elektronicznych www.otoprzetargi.pl, a także podaje się do publicznej wiadomości w inny sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.

 

§1.

  1. Przetarg odbywa się w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu o przetargu.
  2. Przetarg jest I przetargiem ustnym nieograniczonym.
  3. W przetargu nie mogą uczestniczyć osoby wchodzące w skład komisji przetargowej oraz osoby bliskie tym osobom.
  4. Wysokość wpłaty wadium ustala się na kwotę 100,00 zł.
  5. Wysokość minimalnego postąpienia ustala się na kwotę  10,00 zł.
  6. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli chociaż jeden uczestnik zaoferuje jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej netto miesięcznej stawki bazowej czynszu  najmu.

§2.

  1. Otwarcia przetargu dokonuje Przewodniczący Komisji Przetargowej, przekazując uczestnikom przetargu informacje zawarte w ogłoszeniu o przetargu oraz  liczbę osób dopuszczonych do przetargu wymieniając je z imienia i nazwiska  (nazwy).
  2. Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny, dopóki mimo trzykrotnego wywołania ceny, nie ma dalszych postąpień.

3.  Po ustaniu zgłaszania postąpień Przewodniczący Komisji Przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią najwyższą cenę i zamyka przetarg a następnie ogłasza imię, nazwisko osoby  albo nazwę  firmy, która przetarg wygrała.

4. Przetarg uważa się za zakończony wynikiem negatywnym, jeżeli żaden z uczestników przetargu nie zaoferował postąpienia ponad cenę wywoławczą.

 

§3.

Po zamknięciu licytacji przewodniczący komisji przetargowej sporządza w trzech jednobrzmiących egzemplarzach  protokół  z przetargu, które podpisują  komisja przetargowa i  uczestnik przetargu, który zaoferował najwyższą stawkę  czynszu.

§4.

Zastrzega się prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.

Z up. Burmistrza

           /-/

     Beata Harań

Zastępca Burmistrza

Lokalizacja