O G Ł O S Z E N I E
Na podstawie art.13 ust.1, art.37 ust. 4, art. 38, art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity z 2015r. poz. 1774 z późn. zm.) oraz uchwały nr XXXIII/258/98 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 27.02.1998 r. w sprawie zasad tworzenia oraz gospodarowania zasobem nieruchomości stanowiących własność Gminy Dobre Miasto ( z późniejszymi zmianami)
ogłaszam pierwszy przetarg ustny nieograniczony na oddanie w najem na czas nieoznaczony nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem hali sportowej, stanowiącej własność Gminy Dobre Miasto przy ul. Łużyckiej nr 75, obręb nr 4 miasta oznaczonej jako działka nr 32 o pow. 0,3210 ha –
z przeznaczeniem na cele kultury fizycznej i sportu.
Nieruchomość gruntowa przeznaczona została do oddania w najem na podstawie wykazu nieruchomości znak: GN.6810.2.50.2016.JŁ z dnia 07.11.2016r.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr GN.0050.175.2016.JŁ Burmistrza Dobrego Miasta z dnia 03 listopada 2016 roku w sprawie: oddania w najem nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dobre Miasto, za najem wykazanej nieruchomości ustalony został minimalny czynsz miesięczny w kwocie netto 400,00 zł (słownie: czterysta złotych 00/100).
Nieruchomość położona jest na terenie dla którego brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Dobre Miasto zatwierdzonym Uchwałą Nr XXXIV/310/01 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 15 grudnia 2011r. przedmiotowa nieruchomość położona jest na terenach mieszkaniowych i usługowych o wysokiej intensywności.
Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz katastru nieruchomości |
Opis nieruchomości
|
Cena wywoławcza netto czynszu najmu w stosunku miesięcznym w złotych |
Okres trwania najmy |
Wysokość postąpienia |
|||
Dobre Miasto Obręb nr 4 ul. Łużycka nr 75 działka nr 32 o pow. 0,3210 ha
opis użytku według ewidencji gruntów Bi – 3210 m2
|
Opis nieruchomości: Nieruchomość zabudowana jest budynkiem hali sportowej. Budynek jest1-kondygnacyjny i niepodpiwniczony. W skład budynku wchodzą 3 bryły- hala sportowa konstrukcji murowanej z dachem konstrukcji drewnianej krytym blachą oraz 2 bryły konstrukcji drewnianej z dachami konstrukcji drewnianej krytymi eternitem. Budynek posiada przyłącza do sieci energetycznej, wodno-kanalizacyjnej, gazowej, telekomunikacyjnej i c.o. miejskiego. W skład budynku wchodzą następujące pomieszczenia: hala sportowa, pomieszczenia biurowe, sanitariaty, szatnie z łazienkami. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi 583,40 m2. Na podłogach w zależności od pomieszczenia znajduje się terakota (toalety oraz łazienki), parkiet (hala), wykładziny pcv na deskach (pozostałe pomieszczenia). Ściany otynkowane, malowane farbami emulsyjnymi, w niektórych pomieszczeniach lamperia (farba olejna bądź boazeria) lub sama boazeria (płyty boazeryjne). Widoczne odpryski farb oraz tynków. Stolarka okienna: stare okna drewniane, częściowo okratowane. Drzwi zewnętrzne drewniane, wewnętrzne drewniane i płycinowe, wejścia na salę sportową pcv. Stan techniczny i standard budynku przeciętny.
|
400,00 zł
nie mnie niż 50,00 zł
Do czynszu najmu uzyskanego w drodze przetargu doliczony będzie należny podatek od towarów i usług na podstawie art. 41 ust.1 w związku z art.146 „a” ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 710 z późn. zm.) w wysokości 23%.
|
Czas nieoznaczony |
Do obowiązków najemcy należeć będzie:
1) używanie przedmiotu najmu zgodnie z przeznaczeniem i wymogami prawidłowej gospodarki,
2) ochrona przed dewastacją i zniszczeniem obiektu,
3) zachowanie porządku i czystości na najmowanym terenie i wokół niego zgodnie z zapisami ustawy
„O utrzymaniu czystości i porządku w gminach” ,
4) bezwzględne przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych,
5) przeprowadzanie bieżących napraw, remontów i konserwacji najmowanego mienia oraz utrzymywanie zgodnie z przepisami, wynajmujący zastrzega sobie prawo kontrolowania realizacji tych prac i obowiązków, a w przypadku ich niewykonywania, rozwiązanie umowy nastąpi bez wypowiedzenia,
6) ponoszenie wszelkich kosztów związanych z funkcjonowaniem budynku, w tym kosztów dostarczanych mediów, jak energia elektryczna, odbiór nieczystości stałych i płynnych.
Prace modernizacyjne lub inwestycyjne mogą być realizowane po uzyskaniu przez Najemcę stosownych uzgodnień i pozwoleń wymaganych przez obowiązujące w trakcie umowy przepisy prawne i w uzgodnieniu z Wynajmującym.
Nieruchomość nie jest obciążona ciężarami i hipotekami, nie toczy się w stosunku do niej żadne postępowanie.
Z dniem rozstrzygnięcia przetargu zostanie rozwiązana umowa użyczenia zawarta z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Dobrym Mieście.
P R Z E T A R G odbędzie się w dniu 04 stycznia 2017 roku, w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście przy ulicy Warszawskiej 14 – sala narad o godzinie 10 00.
Czynności związane z przeprowadzeniem przetargu wykona komisja przetargowa wyznaczona przez Burmistrza Dobrego Miasta Zarządzeniem GN.0050.169.2016.CR z dnia 28 października 2016r. zgodnie z regulaminem stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia.
Uczestnik przetargu może, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego, zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Burmistrza Dobrego Miasta.
W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne, jeżeli wniosą wadium w pieniądzu, na konto Gmina DOBRE MIASTO WBS Oddział w Dobrym Mieście Nr 60 8857 1041 3001 0000 2163 0005 w terminie do dnia
27 grudnia 2016 roku włącznie.
Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet czynszu najmu. Pozostałym osobom wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odpowiednio odwołania, zamknięcia, unieważnienia, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał od zawarcia umowy najmu.
Uczestnicy przetargu winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
- w przypadku osób fizycznych - dowód tożsamości, a w przypadku reprezentowania innej osoby, również pełnomocnictwo notarialne.
Przewodniczący komisji przetargowej sporządza protokół z przeprowadzonego przetargu w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują przewodniczący i członkowie komisji oraz osoba wyłoniona w przetargu jako najemca. Protokół przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę zawarcia umowy najmu.
Informacja o wyniku przetargu, zostanie podana do publicznej wiadomości, poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście przy ul. Warszawskiej 14, na okres 7 dni.
Ustala się termin zawarcia umowy najmu nieruchomości najpóźniej w ciągu 7 dni od daty podania do publicznej wiadomości informacji o wyniku przetargu. W uzasadnionych przypadkach, termin zawarcia umowy dzierżawy może ulec przedłużeniu.
Z tytułu najmu gruntu dzierżawca zobowiązany jest do ponoszenia opłat publicznoprawnych (podatku od nieruchomości).
W przypadku, o ile przez najmowany teren przechodzą sieci wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, gazowej itp., w razie ich awarii najmowany teren Najemca winien natychmiast udostępnić bez prawa odszkodowania, w celu jej usunięcia.
Zmiana stawki czynszu może nastąpić zarządzeniem Burmistrza Dobrego Miasta.
Zastrzega się prawo wypowiedzenia umowy najmu z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia przypadającego na koniec miesiąca.
Ogłoszony przetarg może być odwołany jedynie z ważnych powodów. Informację o odwołaniu przetargu podaje się do publicznej wiadomości z podaniem przyczyny odwołania przetargu.
Informacje o przedmiocie najmu i warunkach przetargu uzyskać można w Wieloosobowym Stanowisku ds. Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa tutejszego Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście, pokój nr 6 - telefon 89 61-61-924 .
Z up. BURMISTRZA
Beata Harań
Zastępca Burmistrza