Wydanie nr 06/07/2024 z dnia 06 lipca 2024 roku, ISSN 2392-215X
OBWIESZCZENIE O PRZETARGU PUBLICZNYM
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA w Warszawie
Oddział w Sanoku 38-500 Sanok, ul. Sienkiewicza 12
ogłasza nieograniczone przetargi ustne na sprzedaż nieruchomości
Przedmiotem pierwszego przetargu jest sprzedaż:
I. Prawa użytkowania wieczystego nieruchomości zabudowanej położonej
w Sanoku przy ul. Daszyńskiego 20a, powiat sanocki, obręb Śródmieście, woj. podkarpackie.
Działka nr 1076/2 o pow. 0,2945 ha, wraz z prawem własności:
Budynku usługowego (aktualnie przychodnia zdrowia „Nafta-Med”) - pow. użytkowa 786,50 m2. Rok budowy -1976;
budynku garażowego - pow. użytkowa 170,00 m2. Rok budowy -1995
oraz plac utwardzony, ogrodzenie terenu, klimatyzatory ścienne, kocioł Vaillant, podgrzewacz i hydrofor. Szczegóły na stronie internetowej www.pgnig.pl/sanok.
Działka nr 1076/2:
- Część działki (0,2405 ha) - VAT zostanie doliczony w wysokości 23%.
- Część działki (0,0540 ha) oraz budynek usługowy – nie będzie doliczany podatek VAT (będą zwolnione z podatku VAT).
Budynek garażowy oraz pozostałe aktywa (plac, ogrodzenie terenu, klimatyzatory, kocioł, podgrzewacz i hydrofor) - VAT zostanie doliczony w wysokości 23%.
Cena wywoławcza (netto): |
2 600 000,00 |
zł |
Wadium: |
260 000,00 |
zł |
Minimalne postąpienie: |
26 000,00 |
zł |
Przetarg odbędzie się dnia 10.06.2014 r. o godzinie 09:00 w siedzibie Oddziału
w Sanoku przy ulicy Sienkiewicza 12, pokój nr 217B.
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego m. Sanoka, terenu położonego w dzielnicy Śródmieście o nazwie „GIELI – I”, zatwierdzonego Uchwałą Rady Miasta Nr XXVII/201/08 z dnia 15 maja 2008 r., przedmiotowa działka leży w terenie oznaczonym symbolem U2 – tereny koncentracji usług.
Nieruchomość jest objęta Księgą Wieczystą numer KS1S/00019167/4 prowadzoną przez Sąd Rejonowy V Wydział Ksiąg Wieczystych w Sanoku.
Zastrzeżenie dotyczące nieruchomości.
1. Nieruchomość będąca przedmiotem sprzedaży w części jest objęta umową dzierżawy zawartej z firmą: Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny i Medycyny Pracy - Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Nafta-Med.” Sp. z o.o. na czas nieokreślony.
Wyposażenie znajdujące się w dzierżawionym budynku stanowi własność dzierżawcy i nie jest przedmiotem sprzedaży. Szczegółowe informacje można uzyskać podczas wizji lokalnej.
2. W dziale III Księgi Wieczystej wpisano prawo pierwokupu na rzecz firmy: Ośrodka – Rehabilitacyjnego i Medycyny Pracy „Nafta-Med” Spółka z o.o., na mocy wyżej opisanej umowy dzierżawy z którego to prawa ORiMP „Nafta Med” może skorzystać w terminie 30 dni od zawiadomienia go o zawarciu warunkowej umowy sprzedaży
z podmiotem wyłonionym w przetargu.
3. Z wyłonionym w drodze przetargu oferentem zostanie podpisana warunkowa umowa sprzedaży (w formie Aktu notarialnego) i w przypadku skorzystania z prawa pierwokupu, o którym mowa powyżej, warunkowa umowa sprzedaży wygaśnie
a wyłoniony w przetargu podmiot traci uprawnienia do nabycia nieruchomości.
4. Informacje dotyczące wysokości czynszu dzierżawnego można uzyskać w siedzibie Oddziału w Sanoku przy ul. Sienkiewicza 12 – Dział Zarządzania Nieruchomościami, po podpisaniu oświadczenia o zachowaniu tajemnicy/poufności.
Informacje dodatkowe o nieruchomości:
Działka nr 1076/2 położona jest w centralnej części miasta Sanoka w obrębie Śródmieście, przy ul. Daszyńskiego 20a. Od strony południowej przepływa potok.
Przedmiotem drugiego przetargu jest sprzedaż:
II. Prawa użytkowania wieczystego nieruchomości zabudowanej pn. „Warsztaty Wańkowa” tj. działek nr: 508/6 o pow. 0,3716 ha, 839/2 o pow. 0,8086 ha. i 524 o pow. 0,3051 ha, łącznie - 1,4853 ha. położonych w miejscowości Ropienka, obręb Ropienka, gmina Ustrzyki Dolne, Powiat Bieszczadzki, Województwo Podkarpackie wraz z prawem własności budynków i budowli oraz infrastrukturą.
1. Działka nr 508/6 o pow. 0,3716 ha, wraz z prawem własności:
budynku kuźni warsztatowej - pow. użytkowa 182,80 m2, rok budowy -1958,
budynku regeneracji pomp - pow. użytkowa 137,00 m2, rok budowy -1947,
2. Działka nr 839/2 o pow. 0,8086 ha wraz z prawem własności:
budynku warsztatów - pow. użytkowa 331,50 m2, rok budowy -1920,
budynku spawalni - pow. użytkowa 134,29 m2, rok budowy -1982,
budynku stacji transformatorowej - pow. użytkowa 41,76 m2, rok budowy -1990,
budynku magazynu z blachy - pow. użytkowa 83,13 m2. rok budowy -1982,
budynku magazynu smarów i olejów - pow. użytkowa 16,25 m2,
budynku poczekalni - pow. użytkowa 36,27 m2, rok budowy -1918,
3. Działka nr 524 o pow. 0,3051 ha wraz z prawem własności:
budynku hali warsztatowej z częścią administracyjną - pow. użytkowa 1 034,80 m2. rok budowy - 1991, (obiekt częściowo posadowiony na działce nr 839/2),
myjni maszyn i urządzeń górniczych - pow. użytkowa 90,00 m2, rok budowy -1998,
4. Infrastruktura nieruchomości: sieć wodociągowa, sieć kanalizacji przemysłowej, sieć kanalizacji deszczowej, sieć kanalizacji sanitarnej, sieć cieplna, sieć kanalizacji deszczowej odwodnienia dachu, wyposażenie technologiczne kotłowni, drogi i place, ogrodzenie terenu, oświetlenie terenu, rozdzielnia elektryczna, transformator, linie kablowe wewnętrzne,
Wszystkie elementy tj. działki, budynki, oraz infrastruktura będą zwolnione z podatku VAT
Cena wywoławcza (netto): |
209 000,00 |
zł |
Wadium: |
20 900,00 |
zł |
Minimalne postąpienie: |
2 090,00 |
zł |
Przetarg odbędzie się dnia 10.06.2014 r. o godzinie 10:30 w siedzibie Oddziału
w Sanoku przy ulicy Sienkiewicza 12, pokój nr 217B.
Obszar działek ewidencyjnych nr 508/6, 839/2 i 524 nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Na całości tego terenu obowiązują wymagania wynikające z następujących przepisów:
1. Rozporządzenie Wojewody Podkarpackiego z dn. 4 marca 2005r. w sprawie Parku Krajobrazowego Gór Słonnych (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2005r., Nr 32, poz. 331 ze zm.)
2. Rozporządzenie Nr 59/05 Wojewody Podkarpackiego z dn. 10 czerwca 2005r. w sprawie ustanowienia planu ochrony dla Parku Krajobrazowego Gór Słonnych (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2005r., Nr 82, poz. 1384),
3. Uchwała nr XXXIX/791/13 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 28 października 2013r. w sprawie Parku Krajobrazowego Gór Słonnych opublikowana w dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego w 2013r., poz. 3632.
Dla działek nr ew. 508/6 i 839/2 prowadzona jest Księga Wieczysta nr KS2E/00014992/5 przez Sąd Rejonowy w Lesku, VII Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych z siedzibą
w Ustrzykach Dolnych.
Dla działki nr ew. 524 prowadzona jest Księga Wieczysta nr KS2E/00026167/0 przez Sąd Rejonowy w Lesku, VII Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych z siedzibą
w Ustrzykach Dolnych.
Przedmiotem trzeciego przetargu jest sprzedaż:
III. Prawa użytkowania wieczystego działki o nr ew. 1904 o pow. 0,6234 ha., położonej w miejscowości Ustrzyki Dolne, Gmina Ustrzyki Dolne, Powiat Bieszczadzki, Województwo Podkarpackie.
1. Działka o nr ew. 1904 o pow. 0,6234 ha.,
Zbycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości będzie zwolnione z podatku VAT.
Cena wywoławcza (netto): |
175 000,00 |
zł |
Wadium: |
17 500,00 |
zł |
Minimalne postąpienie: |
1 750,00 |
zł |
Przetarg odbędzie się dnia 10.06.2014 r. o godzinie 1200 w siedzibie Oddziału
w Sanoku przy ulicy Sienkiewicza 12, pokój nr 217B.
Obszar działki o nr ew. 1904 nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Ustrzyki Dolne działka nr 1904 oznaczona jest na całość obszaru jako: Tereny istniejącego zainwestowania, tereny do przekształceń funkcji i rehabilitacji zabudowy, strefy zagospodarowania w tym tereny baz technicznych, strefy zagospodarowania w tym tereny przemysłu.
Na całości tego terenu obowiązują wymagania wynikające z Rozporządzenia Nr 54/05 Wojewody Podkarpackiego w sprawie Wschodniobeskidzkiego Obszaru Chronionego Krajobrazu (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2005r., Nr 80, poz. 1355 ze zm.)
Nieruchomość jest objęta Księgą Wieczystą numer KS2E/00030359/4 prowadzoną przez Sąd Rejonowy w Lesku, VII Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych z siedzibą
w Ustrzykach Dolnych.
Strona internetowa: www.przetargi.pgnig.pl, www.pgnig.pl/sanok
Szczegółowe informacje odnośnie wartości netto poszczególnych składników nieruchomości podane zostały na stronie internetowej www.pgnig.pl/sanok
Warunki i procedura przetargu:
1. Przetarg przeprowadzony zostanie w drodze publicznej licytacji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lutego 2007 r. w sprawie określenia sposobu i trybu organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji (Dz. U. Nr 27 poz. 177 z dn. 20 lutego 2007 z późn. zm.) oraz Procedurą gospodarowania składnikami aktywów trwałych
w PGNiG SA stanowiącą Załącznik do Uchwały nr 582/2007 Zarządu Spółki PGNiG S.A. w Warszawie z dnia 21 sierpnia 2007 r. zmienionej uchwałą nr 93/2008 Zarządu Spółki PGNiG S.A. w Warszawie z dnia 20 lutego 2008 r.(tekst jednolity).
2. Przetarg przeprowadzi Przewodniczący Komisji Przetargowej zwany dalej „Licytatorem” z udziałem Komisji Przetargowej powołanej przez sprzedającego.
3. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości podanej w ogłoszeniu na rachunek sprzedającego w Banku Handlowym nr konta 45 1030 1508 0000 0005 0190 1121 najpóźniej do godziny 24:00 w dniu poprzedzającym przetarg tj. do 09.06.2014 r.
4. Przez wpłacenie wadium rozumieć należy zaksięgowanie przez bank Sprzedającego środków na rachunku bankowym Sprzedającego wskazanym w ust. 3 (uznanie rachunku bankowego Sprzedającego). W szczególności nie stanowi wpłacenia wadium obciążenie rachunku oferenta (zlecenie przelewu przez oferenta) kwotą wadium w terminie określonym w punkcie poprzedzającym i uznanie tą kwotą rachunku sprzedającego dopiero po tym terminie.
5. Oferent, który zamierza przystąpić do kilku przetargów zobowiązany jest wpłacić odrębne wadium na każdy przetarg.
6. Oferent, który nie wpłaci wadium w terminie i w sposób wymagany w pkt 3, 4 i 5 powyżej nie zostanie dopuszczony do przetargu – licytacji.
7. Przed przystąpieniem do przetargu uczestnicy licytacji zobowiązani są okazać dowód tożsamości oraz złożyć:
a) dowód wpłaty wadium,
b) w przypadku pełnomocnika reprezentującego oferenta: pełnomocnictwo,
c) w przypadku osoby prawnej: aktualny odpis z właściwego rejestru (wydany przez Ekspozyturę Centralnej Informacji KRS nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed terminem licytacji),
d) w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą: aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (lub wydruk
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – CEIDG),
e) oświadczenie o przyjęciu bez zastrzeżeń warunków przetargu oraz stanu faktycznego i prawnego sprzedawanego majątku.
8. W przypadku złożenia kopii dokumentów wymienionych w pkt. a-d powyżej, powinny one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez oferenta zgodnie ze sposobem reprezentacji.
9. Wadium wpłacone przez nabywcę zostanie zarachowane na poczet ceny nabycia, pozostałym uczestnikom licytacji zostanie zwrócone bezpośrednio po dokonaniu wyboru oferty.
10. Wadium przepada na rzecz sprzedającego, jeżeli żaden z uczestników przetargu nie zaoferuje ceny wywoławczej.
11. Wadium przepada na rzecz sprzedającego, jeżeli nabywca uchyli się od zawarcia umowy (w przypadku sprzedaży nieruchomości położonej w Sanoku przy ul. Daszyńskiego 20a dotyczy zarówno umowy warunkowej, jak i umowy przeniesienia własności).
12. W celu ustalenia listy uczestników licytacji, niezwłocznie przed wywołaniem licytacji Licytator sprawdza na podstawie przedłożonych przez oferentów dokumentów,
o których mowa w punkcie 7 powyżej, czy oferenci uiścili wymagane wadium zgodnie
z pkt 3, 4 i 5.
13. Prowadzący licytację, wywołując licytację, podaje do wiadomości przedmiot przetargu oraz jego cenę wywoławczą.
14. Uczestnicy licytacji zgłaszają ustnie kolejne ceny z uwzględnieniem kwoty minimalnego postąpienia. Zaoferowana cena przestaje wiązać oferenta, gdy inny oferent zaoferuje cenę wyższą.
15. Po ustaniu postąpień Licytator uprzedza obecnych, że po trzecim ogłoszeniu najwyższej zaoferowanej ceny, dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte, po czym wywołuje trzykrotnie tę cenę, zamyka przetarg i udziela przybicia oferentowi, który zaoferował najwyższą cenę.
16. Z przebiegu przetargu Komisja Przetargowa sporządza protokół podlegający odczytaniu w obecności oferentów. Protokół powinien zawierać odpowiednio:
a) wskazanie dysponenta uruchamiającego postępowanie, datę i numer jego pełnomocnictwa oraz datę i numer uchwały Zarządu, Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia Spółki (jeżeli są wymagane) oraz decyzji o powołaniu Komisji Przetargowej,
b) oznaczenie czasu i miejsca licytacji,
c) imiona i nazwiska członków Komisji Przetargowej, wskazanie Licytatora,
d) przedmiot przetargu i wysokość ceny wywoławczej,
e) ilość ofert wraz z podaniem imion i nazwisk albo nazw (firm) oferentów i adresów albo listę uczestników licytacji z wyszczególnieniem wysokości i rodzaju wniesionego wadium,
f) najwyższą zaoferowaną cenę,
g) ceny pozostałych zaoferowanych ofert,
h) wskazanie ofert, które pozostawiono bez rozpoznania,
i) imię, nazwisko, miejsce zamieszkania albo firmę (nazwę) i siedzibę nabywcy i wniosek o zatwierdzenie tego wyboru,
j) oznaczenie sumy, jaką nabywca uiścił na poczet ceny,
k) uzasadnienie unieważnienia przetargu, jeżeli postępowanie zostało unieważnione,
l) uzasadnienie zamknięcia przetargu bez dokonywania wyboru oferty,
m) uzasadnienie odwołania przetargu, jeżeli został odwołany,
n) wnioski i oświadczenia osób uczestniczących w licytacji,
o) podpisy członków Komisji Przetargowej,
p) podpis licytatora oraz podpis nabywcy albo wzmiankę o przyczynie braku jego podpisu,
r) wzmiankę o odczytaniu protokołu w obecności uczestników licytacji.
17. Oferent, który wygra przetarg zobowiązany jest do:
a) zawarcia umowy sprzedaży (a w przypadku, gdy osobie trzeciej przysługuje prawo pierwokupu do przedmiotu sprzedaży, warunkowej umowy sprzedaży) w formie aktu notarialnego w terminie ustalonym przez Komisję Przetargową po zakończeniu przetargu i wezwaniu do stawienia się do zawarcia umowy w miejscu wyznaczonym przez sprzedającego,
b) poniesienia wszelkich kosztów związanych z zawarciem umowy sprzedaży, w tym kosztów opłat notarialnych, sądowych oraz podatków związanych
z przeniesieniem prawa użytkowania wieczystego wraz z własnością budynków oraz wszelkich innych kosztów z tym związanych,
c) zapłaty ceny zaoferowanej w przetargu, przed zawarciem notarialnej umowy sprzedaży . Nabywca, który najpóźniej w chwili zawarcia umowy notarialnej nie uiści ceny nabycia, traci prawa wynikające z przybicia oraz złożone wadium,
d) przedłożenia przed zawarciem umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego w przypadku, jeżeli oferent jest osobą prawną) statutu lub umowy osoby prawnej oraz uchwały organów tej osoby prawnej z wymaganą zgodą, jeżeli statut, umowa, lub obowiązujące przepisy przewidują obowiązek uzyskania zgody tych organów na dokonanie czynności prawnej polegającej na nabyciu nieruchomości.
18. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany ogłoszenia lub warunków przetargu, a także do zamknięcia przetargu bez dokonywania wyboru oferty, odwołania przetargu lub jego unieważnienia bez podania przyczyn. Z tego tytułu nabywcy nie przysługują żadne roszczenia.
19. Złożenie jednej ważnej oferty wystarcza do odbycia przetargu.
20. Oferent, przystępując do przetargu, zgadza się na warunki postawione w ogłoszeniu i przyjmuje je bez zastrzeżeń oraz nie wnosi zastrzeżeń, co do stanu faktycznego i prawnego majątku będącego przedmiotem przetargu.
21. Informacje o przedmiocie przetargu można uzyskać w PGNiG S.A. w Warszawie – Oddział w Sanoku, ul. Sienkiewicza 12, 38-500 Sanok w Dziale Zarządzania Nieruchomościami – tel. (13) 46 52 200, (13) 46 52 488 od poniedziałku do piątku w godz. od 800 do 1400. Nieruchomość można oglądać do dnia przetargu po wcześniejszym uzgodnieniu pod nr tel. wskazanymi powyżej.
Proponowane dla Ciebie